Co Ty wiesz o e-commerce w Niemczech ?

Wyświetleń: 2 145

E-commerce w Niemczech od dawna rozwija się bardzo prężnie, Niemcy nad podziw chętnie robią zakupy przez internet. Nie ma górnej granicy wieku w sklepach online kupuje wnuczek, jego dziadkowie i jeżeli są zadowolenie z jakości produktu i obsługi sklepu możemy mieć stuprocentową pewność że wrócą do nas jako zadowoleni Klienci. Nie zdawałem sobie sprawy jak wiele nas łączy w tej kwestii. My Polacy również zachłysnęliśmy się, w pozytywnym tego słowa znaczeniu zakupami w sieci. Zdaję sobie sprawę że dla nas wciąć najważniejsza jest cena, jakość oferowanego produktu pozostaje nadal drugorzędna. Rozmawiając z kolegami zajmującymi się e-commerce w Niemczech doszedłem do wniosku, iż w mentalności Niemców jawi się przekonanie iż Polska oszczędzona przez szalejący kryzys, wciąż pozostaje atrakcyjnym kąskiem i trzeba w końcu u nas zainwestować.

Oni już tu są

e-commerce w NiemczechTekst który czytasz jest lustrzanym odbiciem perspektywy typowej polskiej firmy próbującej podbić e-commerce w Niemczech wręcz przeciwnie zastanówmy się, co my w Polsce możemy zrobić, żeby na tym zarobić. Poruszamy się po internecie, robimy zakupy, korzystamy z różnych aplikacji nie zdając sobie sprawy iż sami wspieramy rynek e-commerce w Niemczech. Niemcy sumiennie odrobili pracę domową obserwując poczynania polskiego rynku e-commerce zaczynają konkurować z polskimi firmami. Przykładem może być 1and1.pl potężny provider oferujący hosting a na rynku niemieckim również operator telekomunikacyjny. Podobnie sytuacja wygląda ze znanym i lubianym w Polsce Zalando.pl Moim faworytem jest firma trustedshops.pl zajmująca się certyfikowaniem sklepów internetowych, stanowiąca konkurencję rodzimego opineo.pl. Jeszcze niedawno sofortueberweisungen.de teraz sofort.com czyli płatności internetowe. Podobnie jest z www.redcoon.pl czy zooplus.pl. W tym krótkim zestawieniu nie zabraknie również porównywarki cenowej jaką jest idealo.pl, narazie ich strona nie wygląda imponująco ale myślę że to się wkrótce zmieni. Wszystkie wymienione wyżej firmy to jedynie skromny początek listy otwierającej stawkę w wyścigu o portfel polskiego Klienta niemieckiego e-commerce działającego na polskim rynku.

Jest się o co bić ?

Rynek e-commerce w Niemczech jest bardzo stabilny i prawdopodobnie będzie się kształtował w podobnym kierunku u nas w Polsce. Chciałbym wspomnieć o jeszcze jednym ważnym aspekcie e-handlu: pamiętajmy że sprzedając dany produkt sklepy nie muszą mieć magazynu na terenie kraju w którym będą sprzedawać. Bardzo wygodnym i opłacalnym rozwiązaniem stosowanym nie tylko przez firmy zza Odry jest dropshipping który znacznie obniża koszta działalności firmy.

Wyzwaniem dla niemieckich firm może być nasza mentalność „najniższej ceny” 40% zapytań od polskich Klientów pomimo iż produkt jest markowy

niemiecki blog napisz