Rynek e-commerce w Niemczech – pieluchowy biznes

Wyświetleń: 1 161
Rynek e-commerce w Niemczech – pieluchowy biznes

Polak potrafi, o tym wie każdy, mnie jednak chodzi o podkreślenie pozytywnego znaczenia tego określenia. Studiując w Niemczech na każdym kroku starałem się zachowywać jak konsul honorowy naszego pięknego kraju. Czasem aż zanadto się krygowałem żeby nie pomyślano o mnie, a to ten burak z Polski. Myślę że te czasy słusznie odeszły w niepamięć a popularne przysłowie może brzmieć dzisiaj nieco inaczej: Niemiec, Polak dwa bratanki…

Jako tata piętnastomiesięcznego Igora, temat pieluch nie jest mi obcy. Co jakiś czas czytuję na ten temat i tym sposobem natrafiłem na krótką wzmiankę na stronie polskiej spółki MCI Management SA podbijającej rynek e-commerce w Niemczech. Ta lakoniczna informacja, napełniła mnie radością po sam czubek głowy łącznie z patriotycznym sercem Polaka romantyka. W artykule opisującym dogłębnie rynek e-commerce w Niemczech, zamieszczonym na stronie excitingcommerce.de przeczytałem że portal windeln.de pozyskał nowego inwestora: Deutsche Bank – Private Equity & Private który znajdzie się w doborowym towarzystwie takich graczy jak DN Capital (Palo Alto, Londyn), Acton Capital Partners (Monachium), 360 Capital Partners (Mailand, Paryż) i MCI Management z Warszawy. Jakby nie było, zaprzeczyć nie sposób windeln.de zrewolucjonizowało rynek e-commerce w Niemczech jeśli chodzi zabawki oraz wszelkie artykuły dziecięce. Dzięki temu posunięciu serwis windeln.de jest na dobrej drodze żeby być określany mianem giganta E-commerce w Niemczech a nawet w całej Europie.

Rynek e-commerce w Niemczech w liczbach: na podstawie windeln.de

W roku 2013 będącym trzecim rokiem budżetowym, na wielu zróżnicowanych płaszczyznach serwis zanotował, znaczącą tendencję wzrostu:

Rynek e-commerce w NiemczechPonad 55.000 produktów z 800 marek
Rynek e-commerce w NiemczechWprowadzenie nowego systemu rozwiązań logistycznych skróciło do minumum termin realizacji zamówień
Rynek e-commerce w NiemczechSprzedaż przekroczyła 65 milionów EUR, tym samym została podwojona w zestawieniu z rokiem 2012
Rynek e-commerce w NiemczechZnaczący wzrost ilości klientów jak również satysfakcji z dokonanych zakupów: więcej niż 70% wartości zamówień dokonali stali Klienci
Rynek e-commerce w NiemczechŚwietnym posunięciem jest serwis dla klubowiczów windelbar.de niejako parafrazujący niemieckojęzyczne słowo wunderbar (znaczące: wspaniały, cudowny) wspomagający obroty witryny windel.de
Rynek e-commerce w NiemczechNowe kategorie jak np. Babykleidung czy Spielzeug świetnie uzupełniają asortyment
Rynek e-commerce w NiemczechKupując serwis kindertraum.ch pod koniec roku 2013 windeln.ch w Szwajcarji stał się niekwestionowanym liderem w swojej branży

Dlaczego piszę o windeln.de ?

windeln.de (w wolnym tłumaczeniu pieluchy.de) jest największą platformą online która podbiła rynek e-commerce w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Oferuje praktycznie wszystkie produkty codziennego użytku dla dzieci. Młodzi rodzice obeznani z siecią bardzo chętnie robią zakupy online za pośrednictwem serwisu windeln.de Asortyment jest naprawdę imponujący, od pieluch po żywność i środki pielęgnacyjne, skończywszy na ubrankach dla dzieci. Portal windeln.de został założony w roku 2010 przez Konstantina Urbana i Alexandera Branda. Siedziba firmy mieści się w Monachium i na chwilę obecną zatrudnia ponad 100 pracowników.


niemiecki blog napisz